Băița Băii - Vf. Pietroasa - Blidari

Label

Grad de dificultate - dificil
Echipare minima - bicicleta MTB hardtail
Surse de apa - magazine satesti, izvoare pe traseu
Stare traseu - partea de interes a traseului este compusa din drumuri forestiere si poteci, asfalt se regaseste de la plecare pana la iesirea din Baita si din Blidari pana in Baia Mare

In cazul in care, pe parcursul turelor observati deseuri aruncate sau depozitate ilegal va rugam sa le semnalati cu incredere prin intermediul aplicatiei trashout.ngo, disponibila in Google Play si App Store.

Traseul pleaca din Baia Mare catre Tautii Magheraus unde o ia la dreapta catre Baita. Traversam satul pana la podul unde drumul principal o face dreapta catre Ulmoasa, noi aici o vom lua la stanga si vom continua pana la ultima casa de pe partea stanga unde o vom lua din nou la stanga pe Valea Limpedea. Vom urca pe langa aceasta vale destul de mult pana ce drumul se va termina iar in fata vom avea posibilitatea de a continua doar prin vale. Acolo o vom lua la stanga, in sus, destul de violent pana ce vom ajunge in varf. Odata ajunsi in luminisul din varf vom continua in fata urmand ca imediat sa inceapa o coborare lunga care ne va scoate intr-un drum forestier. Pe acest forestier exista si marcaje, dar oricum nu vom cobori mult pe el deoarece vom ajunge la o bifurcatie unde o vom lua la dreapta si vom incepe urcarea catre Varful Pietroasa, mai intai domol dupa care mai sustinut iar in golul alpin vom ajunge la push bike (exceptie fac aceia care aleg sa faca acest traseu cu E-MTB). Pe tot parcursul urcarii urmariti panourile si marcajele. Odata ajunsi pe Pietroasa vom respira, vom admira privelistea si ne vom pregati de coborarea lunga prin Poiana Soci catre Blidari. Din Blidari vom urma traseul Firiza-Ferneziu-Baia Mare pe asfalt.